دفتردل
دفتردل
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, توسط من |

 

 

شبکه های ماهواره ای

مهم‌ترین موضوع‌هایی كه در این شبكه‌ها دنبال می‌شوند، عبارتند از: ترویج سبك زندگی غربی، عادی‌سازی روابط نامشروع، قبح‌زدایی از پدیده‌هایی چون خیانت زن به شوهر، دوستی با جنس مخالف، رابطه جنسی قبل از ازدواج، بارداری قبل از ازدواج، فرزند نامشروع، سقط جنین، هم‌جنس بازی و....

ما در پی «تغییر اجتماعی» یا همان «social change» هستیم. كلیدواژه ما هم تأكید بر روی زنان است؛ یعنی زنان، اسم رمز حركت به سمت توسعه غربی و اصلاحات اجتماعی هستند.

فكر نكنید صحبت زن و مرد به صورت دوستانه در رادیو چیز معمولی است؛ بلكه این سرآغاز تحوّل اجتماعی است كه آرام آرام حركت می‌كند، امّا مؤثّر است.

سیاست راهبردی، اساسی و بنیانی غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است. حجاب، مخالف آن است. حتّی اگر حجاب ناشی از یك انگیزه و ایمان دینی هم نباشد، با آن مخالفت می‌كنند.

رسانه‌های یاد شده، این هدف را از دو راه دنبال می‌كنند؛ یكی، ترویج فرهنگ برهنگی و ولنگاری در رابطه با جنس مخالف با پخش برنامه‌های نمایشی غیراخلاقی و مبتذل و دیگری، القای شبهه و تردید درباره فرهنگ اسلامی حجاب و عفاف در قالب خبرها، تحلیل‌ها و مستندهای جهت‌دار و شبكه‌های ویژه پخش فیلم و سریال، مانند «فارسی وان» و «من و تو 1»، راه نخست و شبكه‌های خبری و تحلیلی مانند «بی. بی. سی فارسی»19 و «صدای آمریكای فارسی»،20 راه دوم را دنبال می‌كنند.

 

 

 

شبكه‌های یاد شده در برنامه‌های گوناگون خود به طور مستمر این پیام‌ها را درباره فرهنگ حجاب و عفاف به مخاطبانشان القا می‌كنند:
ـ الگوی پوشش اسلامی، پاسخ‌گوی تنوّع‌گرایی و آزادی‌خواهی نسل امروزی نیست؛
ـ دختران نوجوان و جوان ایرانی به دلیل استفاده از لباس‌های تیره دچار افسردگی شده‌اند؛
ـ حجاب، مانع فعّالیت‌های تفریحی، ورزشی و حتّی علمی و آموزشی دختران است؛
ـ حجاب، عامل نقض حقوق زنان مسلمان است؛
ـ حجاب، نماد سیاسی اسلام تندرو است؛
ـ نظام اسلامی به بهانه حجاب در پی یكسان‌سازی یا كنترل اجتماعی است؛
ـ طرح‌های حكومت اسلامی برای گسترش حجاب در ایران، ناكارآمد بوده است؛
ـ الزام به حجاب، دخالت در حریم خصوصی افراد است.

 

 

 

واژه‌ی «خیانت» به جای واژه‌ی «عشق» به خورد بیننده داده می‌شود و حتی هرزگی مصداق بارز انتخاب همسر به نمایش در می‌آید. فیلم پر شده از حرف‌ها و صحنه‌هایی که زنان و مردان متأهل به گونه‌ای مشکوک با هم ارتباط دارند و حتی به صورت کاملاً آنارشی‌گونه و بدون توجه به هیچ قید و بند ناشی از تأهل، یک‌دیگر را دعوت به برقراری رابطه می‌کنند. به گونه‌ای که حتی بیننده سر درگم می‌شود که کدام زن همسر کدام مرد است. آشفتگی ذهنی که داستان فیلم سعی دارد در ذهن بیننده با نمایش روابط هرج و مرج گونه‌ی زنان و مردان ایجاد کند دقیقاً به دنبال هدف همیشگی ضدفرهنگی هالیوود یعنی نمایش عریان زشتی و شکستن قبح آن‌ها است

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: